reklama

Pán elegán v kope sena

Jeho dom stojí pri hlavnej ceste. Fasádu má parádnu: ako pán domu. Vonkajšie žalúzie tmavej nevtieravej farby, rovnako ako jeho trištvrťový kabát, dvor čistučký, bez zbytočného chlpa, ako jeho brada. Hoci má svoje roky, vyzerá výborne. Aj dom, aj pán. Pán elegán. Je úplne iný ako ujo Stano. Len paličku, o ktorú sa na prechádzke opierajú, majú podobnú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Minule vystúpil z autobusu. Prišiel z mesta. Na tvári udivený výraz. "Verili by ste, že za vyčistenie kabáta dnes odo mňa pýtali 219 korún?" Kým som stihla odpovedať, že pred rokom som za vyčistenie fusaka zaplatila polovicu z toho, stál v bráničke svojho domu a lúčil sa. Dom má hneď oproti zastávke.
Dnes kráčal dokonale vystrojený, ako vždy: oholený, v klobúku, elegantnom plášti, s výrazom vedúceho obchodu plného života v penzii. Mieril do jedinej reštaurácie v našej obci. Dopoludňajšie slnko hrialo. Chvíľu sme išli spolu. Hneď skraja pána elegána podpichol jeden z miestnych "ajetovcov" (pomocný pracovník v obci): "Kam ste sa vybrali s takou mladou?"
Pán sa rozrozprával o tom, ako on už na to (čo?) nie je, ale voľakedy, do obchodu mu posielali učnice - predavačky na prax. Najmä prváčky. To ten obchod inak vyzeral. Mimochodom, dnes je to "obchod plný života".
"Štvrť predajne zabrali na sklad. Teraz je to prdinec. Ja som tam bol štyridsať rokov a mal som tam všetko. Ihlou počnúc, končiac motorkami či bicyklami. Vtedy všetko išlo." Asi to bol obchod plný života a možno k desiatim rožkom za 2 Kčs dávali ihlu zadarmo. (Ak boli rožky na plnku do kurčaťa a bolo treba zašiť kura, aby plnka nevytiekla...)
Pán elegán sa vybral na kávu: "Nerobia dobrú. Ani by som nemal piť, doktor mi zakázal, ale iný povedal, že jednu môžem a minule som v rádiu počul, vraj je to zdravé. Čo budem doma sedieť. Tú kávu si už dám, aby som tam nesedel naprázdno." "Možno stretnete nejakých známych." (Bývalých zákazníkov, ktorí kávu radi zaplatia). "To nie, na tvrdé nie som," ohradil sa, ako keby som ja mala odkiaľ vedieť, ako to v jedinej reštaurácii v pracovný deň dopoludnia chodí.
Pri druhom obchode, kam som si šla po chlieb, sme sa stretli s Jožkou ( tiež spol. s. r. veľmi o. A je to). Poinformovala nás, čo bolo včera v Jojke na správach. Utopený Róm. "Keby ste videli, ako tie deti plakali za ním..." "Čo plakali, čvarga je to. Hovorím, tých mal ten Nemec, nie Židov, to sú inteligentní ľudia." Pán elegán bol za vojny asi ešte iba dieťaťom, no o svojom názore vyzeral byť presvedčený. (Podotýkam, že v našej obci Róma nenájdete. Neviem prečo, možno tu bol dakedy dáky Nemec.)
Vybrali sme sa každý svojím smerom: ujo elegán na kávu, Jožka domov a ja po chlieb. A neviem, či mám ľutovať, že som tam nedostala aj bicykel, alebo aspoň ihlu.

Naďa Kubányová

Naďa Kubányová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  5x

kvapka v mori; mravec v mravenisku Zoznam autorových rubrík:  človek miliónškrupinySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu